Torsdagslektion

Igår red jag min fina och han va trött. Har ridit honom sen i måndags och nu när jag ridit Kavaljer har jag mer skänkel och får ihop honom mer och tycker in bakbenen ännu lite mer så han kändes lite pömsig, han blir så stark när han är det :) Men när vi vi hade ridit fram och så så kändes han lite bättre men ändå lite ofokuserad och stark ibland.
-
Vi jobbade me längningar idag och hur kul va inte de ?! Det gjorde vi i onsdags också då vi gjorde samma övning som igår. Övningen gick ut på att vi vände snett igenom om o om igen och på sista halvan av diagonalen tryckte vi på. Fick en GRYM aha-upplevelse så nu är jag taggad på att öva mer o se om jag kan jobba vidare på den känslan :)
Vi vände rätt upp några gånger också och skulle växa fram till mellantrav, pärlan va grymt duktig! Annars har vi hamnat lite i en dragkamp för att han vet vad som käller och slår sig fri men igår vågade jag släppa lite så han vågade gå fram och när han vågade det så skulle jag jobba med att inte hålla honom men inte släppa helt heller, utan jobba upp ett stöd där han vågar ta kontakt och ändå trampa på och länga ut sig som han gjorde :)
-
Gammal bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0