Allsvenskan div II omg II dressyr

I söndags var det tävliing, wiiii!
Pärlan va grymt himla uper duper jättefin! Och at the end of the day hade vi två rosetter :)
-
LC:2 Förklass
Jag skritteade fram lite innan jag plockade upp tyglarna och red honom lite lång och låg o både skritt och trav. Gjorde lite övergångar och red på de stora volterna innan jag plockade upp honom lite mer och började kräva lite mer av honom.
Galoppen var grym! Han gjorde jättefina fattnignar och va jättefin i galopparbetet åt båda hållen! Gissa om jag va lycklig tej!
Eftersom han kändes så fin krävde jag inte så mycket mer av honom eftersom vi skulle rida två program och det här bara va förklassen.
-
På banan kändes han pigg och framåt vilket var kul, men när vi fick startsignal så kändes det som han dog och jag fick bära honom runt banan. Men han blir så ibland när han blir lite nervös men han skötte sig utmärkt och på filmen sen såg jag att han itne såg så död ut som han kändes :) Galoppen var bra men inte lika bra som på framridningen men jag va jättenöjd ändå men räknade inte med en placering!
Vi slutade på 65,nånting% och en 2a plats! :)
-
LB:1 Allsvenska-/Lagklass
på Framridningen gick de bra tills jag skulle genom ett hörn i vänstergalopp. Vi hade en liten diskussion men till slut blev vi sams igen och han blev kanonfin!
Jobbade mycket på båda framridningarna med det vi jobbat med på lektionerna, att jag ska komma ner på innersidan när han inte riktigt vill böja igenom, få ridnignen att se enkel ut och lita på honom.
-
I programmet kändes han lika seg igen men stadig. Ökningarna gick inte lika bra som dom gjort på träning men det går ju att jobba på :) Plus att jag fick kramp i vaden och hade det under hela programmet, gud va ont det gjorde! Funderade seriöst på att hälsa o gå ut från banna eller bara helt enkelt gråta mig genom programmet haha! Men det gick bra :) Har fortfarande ont i vaden dock..
I galoppen blev han så sinnessjukt fin! Han blev så runt och kom ihop och gjorde jättefina avbrott och fattningar! Gud jag va så stolt över Älsklingen!
-
Bilder och film kommer :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0