onsdag och torsdag

I Onsdags så hade jag två lektioner, chilligt värre :) Tog det lugnt hemma sen innan det var dags för dressyrträning! Det gick helt okej, i början va de lite jobbigt för han blir så hög och ihopknycklad när han är stel och man ska försöka lossa honom lite. Men mot slutet blev han GALET FIN! Vi övade skänkelvikning och mellantrav, det är så himla kul för skänkelvikningarna gick awesme och jag har äntligen fått min kropp att göra som jag vet att det ska vara i mellantrav haha, och Pärlan har börjat lita på mig ännu mer och vågar verkligen länga sig nu med en fortfarande mjuk o fin kontakt i munnen :) Litar han itne på att han kan länga sig utan att man kommer fastna i munnen på han så springer han bara jättesmå snabba steg och blir stark o slår sig gärna fri, så jag är så himla glad att vi kommit förbi de :)

-
I Torsdags (igår) hade jag typ 3 lektioner men gick hem innan den sista för min skola är sämst.... Ska prata med rektorn och så för det går typ inte att vara där utan att få panik!

Iallafall så åkte jag till stallet och skrittade först Tessa och sen pluggade jag :)
Jag o Tessa under perioden jag red henne en del :)


När jag vart duktig tjej ett tag va det tax för dressyrträning och jag fick Äsklingen igen! Jag lever verkligen på alla gånger jag får rida han nu för de känns verkligen i magen att de snart är slut.. Anyhow så gick lektionen KANON! Red lång och låg i början och det gjorde ingentign sa han haha :) Mellantraven gick bra idag me och de är så himla kul att tränarn ser att vi utvecklats i mellantraven och tycker de går riktigt bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0