Klubbtävling med Älskling

Idag va det klubbtävling med älskling också och det gick HUR BRA SOM HELST!!!
Vi red LC:2 och det va clear round bedömning så det va typ en träningstävling mest :) Isabella mongelli dömde och jag tycker hon är en grym domare! Riktigt bra faktiskt :)
-
Framridning:
Började med att skritta och trava lång och låg. Har ridit honom 5 dagar den här veckan så han kändes fin redan från början, gjorde nån skänkelvikning åt båda hållen för att känna att jag fick med mig bakbenen och hade honom mellan hjälperna.
Sen gjorde jag lite galoppfattningar och avbrott som va ASFINA!! Gud jag va så glad!!
-
Programmet:
Innan jag fick startsignal galopperade jag lite vilket jag aldrig brukar göra men de kändes bra och han va riktigt himla fin! Väntade på mig i fattningen och i avbrottet, slog sig itne fri och var balanserad direkt efter fattningen och avbrottet :)
I programmet red jag allt nogrant, tännkte verkligen på att rida så noga jag bara kunde och övade på min sits att slappna av och det gick riktigt bra faktiskt. Fick 71,ngt% Viket hade gett en 2:a plats efter Nina och Crellan som red på 74,ngt% :)
-
Nina fotade så ni får lite bilder, ursäktar att mina byxer är typ genomskinliga-.-







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0