Allsvenskan div II omg II Botkyrka

I Söndags var det dags för tävling!!! Den hölls på botkyrka och jag startade inte förrän 11.15 så det blev en lite gosig sovmorgon :)
-
I stallet hittade jag min Pärla med sina knoppar och dom hade hållt under natten! Lycka! Gjorde dom sista knopparna och packade in han i skydd och täcke innan jag plockade in han i transporten tillsammans med Afrodite :) -
-
När vi kom fram hade vi tur så vi kunde ställa oss breve våran andra transport som redan va där. Erika ahde redan ridit och det hade gått bra, roligt! Jag lastade ut nästan på en gång och började pyssla med plutten. 20 i 11 hoppade jag upp och tog mig bort till framridingen. Han kändes fin men vänster bakben spökar fortfarande ibland så plockade på mig ett spö. Jobbade han mycket lång och låg för att han verkligen skulle komma igenom kroppen och redan när jag precis började trava så frustade han, viftade på öronen och var nöjd med livet :)
-
Förklassen LB:1
I programmet blev han lite långsam i första travdelen men ändå ihop, efter galoppen hade han bättre tempo. Ena fattningen blev lite mindre lyckad men det är ju så han kan göra i program, det är bara så himla frustrerande när både längningarna och fattningarna är typ flawless på träning men det är en helt annan sak på tävling.. Men men det gick bra ändå :) Är nöjd med mycket och trots några små missar som beror mer på mig än på han. Vi slutade på 63,14% Vilket gav en 4:e placering! :D
-
Andra gången jag red fram red jag inte lika länge, det blev lite kaos i vänstergaloppen på framridningen precis som i första omgången hemma. Men vi jobbade igenom det och tillslut blev han fin där med :)
Gjorde typ två längningar, mycket övergångar och fattningar och han va så himla duktig!
-
Lagklassen LB:1
Innan startsignalen gjorde jag en fattning den här gången, vilket jag hade tänkt göra i första programmet men som aldrig blev av (?!) Iallafall så bjöd han mycket bättre på framåt efter fattningen och det va bara i sita serpentinen han tappade tempot en aning. Fattningarna och längningarna blev bättre i det här programmet men måste jobba på att få samma längningar i programmet som jag lyckas med på träningen men de kommer :)
Den här gången fick vi 65,ngt% vilket också gav en 4:e placering :)

Älska när Chrille busvisslar på prisutdelningen och när man ridit sitt program! Det känns så awesome :)
-
Bilder och videor kommer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0