Allsvenskafinal Ponnydressyr LA:1

Igår var det dax för tävling. Den sista för mig och Älskling...
Laget va taggat och glada vilket va kul! Tävlingen hölls på Täby ryttarcenter som e så HIMLA FINT!
-
Framridningen
På framridningen kändes han galet fin, fick igenom alla hjälper, han gjorde grymt fina fattningar, väntade på mig och va bar så grymt bäst. Fick upp han i bra form utan att tappa ryggen och han gjorde jättefina skänkelvikningar. Vi jobbade mycket övergångar för tt han skulle vakna och lyssna på min hjälper och bli lite mer på hugget och ha mer power.
-
Programmet
I programmet va han jätteduktig! Domarna satt på marken och även fast han tyckte det va läskigt så kändes de att han litade på mig, Guud va jag kommer sakna den tilliten...
Ena skänkelvikningen och en galoppen fick vi missar i och båda till vänster, som är hans svåra varv. Men annars är jag rktigt nöjd! Han va SÅ grymt duktig, fattningarna blev itne lika bra i programmet men de va mer för att han va taggad sötnosen.
Ryggningen gjorde  han utan problem och skänkelvikingen undan höger skänkel gjorde han också grymt bra!
För att jag fick ett avbrott i vänstergaloppen som gjorde att vi missade förvända så drog de ner MAssor med poäng... Men jag va nöjd ändå och vi slutde på 55,ngt%

Av de olika domarna fick vi:
56,32%  56,58%  54,21%


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0