Tävling

I söndags åkte laget iväg till finalen i ponnyallsvenskan dressyr! Jag hade bästaste lilltjejen och hon va grym! Hon gör verkligen allt jag ber henne, så himla snäll!
-
Framridningen till förklassen:
Hon kändes ganska spänd, slingrade sig rätt mycket och la huvudet på sned och stoppade ut tungan hela tiden! Men jag bestämde mig för att rida igenom det och till slut så lyckades vi hitta varandra. Vi jobbade mycket med att jag ska ha låg hand och låta henne ta stödet och komma fram med nosen så hon inte håller på så mycket med tungan. Övade några fattningar och någon liten ökning innan vi skulle in.
-
Förklassen LB:1
I programmet kändes hon fantastisk! Jag slet som ett litet tjur med att rida ihop henne mjukt och utan att de syns allt för mycket för domarna. Men jag lyckades hålla henne lugn på steget, taktfast och inte spänd i formen! Jag blev SÅ lycklig! Sista halten i häslningen var jättebra, hon stod jämt med hovarna breve varandra och hon stog still! Fick neddrag på serpentinerna dock men de fick nästan alla så det va något domarn fått för sig. Slutade på 60% och det är jag himla nöjd med ändå eftersom domarn dömde lite hårt :)
-
Framridningen till lagklassen.
Den här gången kändes hon bra nästan från början, det kändes att de släppt lite sen första programmet. Jag joggade mest runt och jobbade med att ha låg hand och va stadig själv så hon skulle bli lugn och stadig själv. Innan vi skulle in gjorde jag några längningar och den här gången blev dom riktigt bra. Förstod bättre hur jag skulel rida längningarna efter Chrille gått igenom det med oss efter första programmet då ingen av oss fick så bra på längningarna och Afrodite lyfter gärna högt på benen istället för att ta för sig framåt.
-
Lagklass LB:1, Allsvenska finalen.
I det här programmet flöt ALLT på! Serpentinerna vart ännu bättre och de fick jag betalt för! :) Domarna tyckte om mina längningar också och alla tre domarna hade gett bra poäng för längningarna och jag fick flera kommentarer där dom skrivit "tar för sig väl" eller liknande så det gjorde min dag. Hon va stadig i det här programemt också och tog bara ut tungan en gång i skritten! Lilla duktiga pärlan<3
-
Nina fotade -TACK- Så bilder kommer ni får den här sålänge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0