Ridlektion

Hallu ! Har inte uppdaterat på ett tag som ni kanske märkt men har inte riktigt haft tid lust eller ork på ett tag..   (a)
Igår red jag iaf lektion för Nina som tagit över tisdagslektionerna. Det var min sista lektion på tisdagar för från och emd nästa vecka börjar jag på måndagar! :D
Hur som helst så hade vi en otroligt händelserik lektion som bestod av att vi rullade runt på fyrkanten och volterna. Jag fick i en halvtimme tro att det var min pärla jag skulle få rida men 5 min innan lektionen när jag va på väg igenom stallet för att gå upp till ridhuset och kratta så stötte jag på Caddo som försökte ringa mig precis då för att säga att jag skulle få rida Pandora istället för Tjavs. Så jag fick borsta av henne lite fort för plutten hade legat ner och slänga på henne all utrustning.
Hon va himla trevlig idag! Men hennes vänstersida är inte enkel! Och av någon anledning så gick hon jättebra i vänstervarv på långsidan upp mot A men sämre på långsidan ner mot C ... (?)  Första galoppen i vänstervarv va inte så trevlig... Lovina (hom som fram till nu tävlat Pandora) Måste verkligen jobbat hårt med det för jag har inte sätt att hon avrt så svår när hon ridit :O Hur som helst så va hon för övrigt riktigt trevlig idag, mjuk i munnen och avslappnad! Sista galoppen i vänster varv kändes hon riktigt rund och avslappnad och ja kände ett jättemysigt stöd i yttertygeln! Fick en jättebra aha-upplevelse idag :) Tack Pandan :P
Lovina och Pandora :)


Kommentarer
Postat av: Lovina

det är ju det där jag alltid tjatar om! mysiga vänstervarvet<3

2011-01-12 @ 21:42:41
URL: http://lovinalovqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0