22/4 Vällingby

Igår va det tävlings dax för mig och Erika på Vällingby och Sanna fökjde med som coach !


När vi kom fram och lastade ut Verona så tyckte inte älskling att livet va så toppen när man va ensam i transporten så jag plockade ut han och ledde runt honom tills han lugnat ner sig, sen fick han traska in i transporten igen och så höll vi han sällskap :)

Jag och älskling på "lugna ner sig-promenad"


LC:1 Förklass
Innan jag började rida fram inför förklassen så ledde jag runt beby en stund till innan jag satt upp så han fick se resten av tävlingsområdet. Förutom ett superläskigt påskris som sen inte va så skräckinjagande längre så trivdes han ganska bra på Vällingby :)
När jag suttit upp skrittade jag ett tag till innan jag tog tyglarna och började känna på honom. Han kändes ganska bra men seg... Jobbade lite med övergångar men va inte alls så bra som dom kan vara för han och mig, de va lite hackiga och han blev några centimeter öppnare i formen precis vid avbrotten från trav till skritt...

I programmet kan man inte påstå att han blev piggare, han gjorde precis som jag sa och va jätteduktig men domaren ville ha mer flaschigt och power. Fick en miss precis innen ökade traven där han tog ett halvt galoppsprång av nån liten anledning, han trodde också att det skule komma en fattning vid F som det gör i LB:1an men vi va ju fortfarande inne och red LC:1 haha, han hann inte fatta dock, blev lite öppnare nåt steg bara.

LB:1 Andra klassen
Red fram kortare till den här klassen eftersom han vart så seg första klassen, lånade Erikas spö och då blev han riktigt fin, gjorde en skänkelvikning åt båda hållen för o se om de skulle lösgöra vänster bakben lite, de kändes bra åt båda hållen så de va kul, kunde inte göra för många eftersom jag inte ville lägga mer press på han än nödvändigt och eftersom det inte är nån skänkelvikning i programmet. Gjorde nån fattning och avbrott och ökning åt båda hållen och det kändes KANON!! Lagom till att jag kände mig klar så fick jag reda på att min start var senare lagd med 10min... Så vi chillade lite:


I programmet var han mer fram den här gången, men han trodde det var avbrott i serpentinerna som i LC:1an och det blev lite osdadigt ibland när jag skulle ha han i den lite högre formen, men jag är ändå jättenöjd, satt himla bra e ökade raven så det känsn hur kul som helst!

Allt som allt var dagen väldigt jämn, jag kom på delad 7:e placering i LC:1 med 66,3% och på ensam 7:e placering i LB:1 med 66,55%

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0