Lyckad dag!

I söndags va en grymt bra dag, laget åkte iväg till Södertälje ridklubb för att tävla första gången i allsvenskan. Jag åkte med Afrodite eftersom jag inte får tävla Tjavs i allsvenskan. LillTjejen va hur duktig som helst!
LC:2 förklass
Hon kändes ganska stressad på framridningen men de löste sig, vi jobbade igenom det med ått-volter och övergångar och tillslut väntade hon på mina hjälper :)
I programmet kändes hon inte stressad och gick lite bakom lodplanet ibland men i de stora hela va ho riktigt fin och jag gjorde jättebra vägar om jag får säga det själv :P
-
LC:1 Lagklass
På framridningen kändes hon mycket bättre ! hon hade lugnat ner sig och jag kunde rida henne i presis den formen jag ville med lite ökad stegläng eftersom hon brukar vara ganska trippig.. men hon gjorde verkligen allt jag bad henne om och jag är så stolt! Stina var hur nöjd som helst och sa att jag skulle gå in, ha kul coh rida precis som jag gjort på uppvärmningen och det gjorde jag!
I programmet va de jag som drog ner våra poäng med mina lite sämre vägar jag red mot vad jag brukar rida... Men Afro va HELT AMAZING! Hon gjorde inte en enda miss! hon fattade rätt galopp när jag bad henne, stod still i halten, va helt rak på uppridningen och ökade steglängden lite men vilade ändå på steget, Gud jag va så nöjd och glad!
-
Laget kom på 3e plats med 1 poäng från 2a plats :)
-
Bilder kommer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0