Allsvenskan på mälaröarnas ridklubb

Hallå :)

Igår rullade alltså gladös tjejer iväg till Mälaröarna för att äga världen :D Och jag tycker vi gjorde det!
Alla var super duper duktiga och hästarna såg hur fina ut som helst! För min egen del kändes det ungefär såhär:

LC:1
lite spänd medan jag skrittae på parkeringen på llånga tyglar. På framridningen kändes han jättefin i formen men lite stel i vänster, men det accepterade vi inte så vi masserade sakta men säkert igenom allt de stela han hade och till slut va han så himla fin så jag bara kunde sitta och glassa - Underbar känsla!

När det var vår tur att starta så fick jag bli ledd in i ridhuset för att det va läskigt, dommaren var ännu läskigare och läktaren var inte heller en trevlig plats enligt tjavs. Men målet med den första ritten var att ge han en bra upplevelse där inne trotts att han var så spänd och jag tycker jag jobbade på så bra jag kunde och de tyckte Chrille också :) Han skyggade för dommaren några gånger och för andra kortsidan och ville itne riktigt ut i hörnen, men efter att ha sätt videon så känns de bättre :) Jag fick 62,22% som gav mig en 5e placering och en grön rosett :D

LB:1
Framridningen kändes fin men han tryckte in bakdelen i höger varv vilket var mitt fel men vi hann inte riktigt ändra min sits när det var 5min kvar innan jag skulle in och rida. Det kändes även som luften gick lite ur både honom och mig.

Den här gången kunde vi gå in själva i ridhuset - Duktiga BabyBus :P det mesta gick lite bättre men han var fortfarande lite spänd. men han skyggade bara i höger varv - Vilket hade med det på framridningen att göra, vi måsste komma på hur jag ska ändra min vikt fast han skjuter över mig åt vänster hela tiden. Det är skitsvårt att sitta kvar för han gör de så diskret så man märker itne först att man är lite mer åt vänster. Aja jag vet inte men vi får öva på de på lektionerna :) Han kändes iallafall ganska seg i programmet men Chrille tyckte det såg mjukt ut, hon ville baraatt jag ska få lite mer power i honom :) Vilket jag kan förstå för både han och jag kändes som spagethisar så trötta var vi xD Vi slutade på 61% komma nånting men är nöjd ändå :)

Allt som allt är jag hur nöjd som helst med allting, känslan på framridningen var fantastisk och jag fick honom runt programmet trotts att han var så spänd.


Och ett stort tack till Mamma, Pappa och Nina som var supersnälla hästskötare och hjälpte mig med typ allt. Kände mig lite bortskämd men är väldigt tacksam för hjälpen då mina tävlingsnerver hoppade fram :)<3

Bilder från tävlingen kommer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0