Torsdag = Lektion

Igår(torsdag) hade jag lektion, eftersom veckan har typ vart 95% uber dålig så hoppades jag lite på att få Babybus men visste att jag inte skulle få det för att det är ponnycup på söndag och då vill dom att vi ska rida olika hästar. Tyvärr fick jag en ponny jagverkligen verkligen inte ville rida... Melissa med INSPÄNNINGAR! jag gillar verkligen inte inspänningar... snodd, martingall, graman allt sånt tycker jag är okej men inspänningar känns bara inte bra. iallafall så gick jag för att borsta den lilla ponnyn och ge henne en chans och vad gör hästen då?! hon biter mig i benet!!! Jag lackade banan seriöst... ont som tusan gjorde det :O

När vi gick in för att kratta och jag tänkte att nu har jag nått botten, då berättar Chrille att Ponnycup matchen på söndag är... Wait for it... INSTÄLLD! Som tröst så gick de första 10 minutrarna på lektionen bra, Chrille spände aldrig in Melissa för inspänningarna va tydligen bara där för att jag skulle slappna av typ. Men resten av lektionen gick hon emd näsan i vädret. Slutkommentaren från Chrille var "Man märkte att ni båda fick mjölksyra efter ett tag, men jag tyckte det var kul att din atityd sa 'det är inte värre än såhär' och att du bara red vidare" För att ha känts som en så hemsk lektion så är jag väldigt nöjd med kommentaren ändå.


Fotograf: Erika Andersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0