Gårdagens och dagens lektion :)

Igår fick jag rida Caramell igen för att Bästa pärlan blitt sparkad i hagen och skulle vila en dag. Efter att det gick så bra i måndags var det väl lite jobbigt att det började som det gjorde igår med Caramell. Hon var väldigt tjaffsig i munnen och ryckte med huvudet och ville inte ta stöd någonstans. Drev jag framåt så sprang hon ifrån allt, tog jag tillbaka satte hon säg typ på rumpan och dog istället. Men det löste sig till slut :) I slutet av lektionen och i galoppen blev hon väldigt fin :)
 

En bild  på mig och Caramell från slutet av sommaren -08 innan en programträning


Dagens lektion på Tjavs gick typ som gårdagens lektion på Caramell.  Började med att han inte ville lyssna på nånting och bara sprang ifrån allt och släppte ryggen men höjde nacken eller drog upp huvudet. efter galoppen blev han bättre dock när vi började öva halter och avsaktningar :) Vi hade konor på mitten av långsidorna och på mitten av kortsidorna. Vi skulle rida runt fyrkanten först i skritt och göra halt vid varje kon. Och sen i trav och göra en avsaktning vid två koner och sen halt vi nästa två koner osv.. Först hamnade bakbenen typ 20 mil bakom hästen och han drog upp huvudet. Jag måsste medge att han va lite söt när han gjorde det och hade höronen frammåt :P Men sen så kom jag på hur jag skulle korigera han och Chrille tyckte han såg fin ut idag :) Kul att höra när de gick så bra i tisdags också :)
 

Jag och Tjavs förra terminens första tävling (24/4-10 på hufvudsta)

Kommentarer
Postat av: Elinore

SV: hihi jaa den är jätte fin men det är den där blåa färgen jag har lite emot ;) haha! ja vad kul! det ska jag verkligen fixa då :D Några uppsättningar du vill veta hur man gör?



Skönt att det gick bättre mot slutet iaf :D hur mår min lilla prinsessa där borta?.. :(

2010-08-22 @ 20:41:47
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0